tisdag 24 maj 2011

Varifrån...

... kom tröttheten ?

I går var jag med Linns förskolegrupp till Skansen så när tröttheten slog till igår em var min spontana tanke att det berodde på just den lilla detaljen
Jag menar vem skulle inte bli trött av att tillbringa åtta timmar tillsammans med 13 femåringar ?

För en gångs skull kom jag i säng i hyfsad tid,
ja för att vara jag så kom jag isäng väldigt tidigt
Kvart över nio låg Linn o jag i sängen och det tog inte många minuter innan vi hade somnat båda två
Kände jag mig pigg o utvilad när klockan ringde i morse?
Näe, inte mycke
Som tur var så hade jag en kort dag på jobbet,
jobbade bara 7 - 13

Hämta Linn direkt, åkte hem och...




... ja Linn lekte så fint så efter att ha suttit vid datorn en stund la jag mig på soffan för att läsa
Efter en stund frågade Linn om jag skrattade eller snarkade ?
Jag tror på det senare

Vid halv fem fick jag verkligen ta till all viljestyrka som fanns och fixa lite middag och sen bar det av till stallet
Lusten att åka dit fanns men orken ?
Inte mycke men vad gör man när man måste ?
Man gillar läget helt enkelt och...




Vi pysslade om Prinsessan ochtog en kort tur i skogen
- kort sagt det blev en rätt kort visit i stallet på bara drygt en o en halvtimme mot vanliga två timmar
Jag trodde att jag kanske skulle kvickna till av promenaden och kvällssolen men inte då,
i bilen på hemvägen fick jag verkligen koncentrera mig till 100% för att inte somna

Nu sitter jag här o känner mig som en zombie,
dessvärre är Paul på styrelsemöte med Golfklubben och kommer inte hem förns vid tio snåret
Linn ?
Just nu är hon ute och cyklar på sin springcykel
- iförd endast galonjacka -
och inte det minsta lilla trött...

Ge mig styrka eller iallafall en Red Bull eller nå´t så jag kan hålla mig vaken fram till halv nio




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar