söndag 5 juli 2015

Så var det det här med...

... folks sociala skills
 
 
Jag är inte på något sätt pryd eller äckelmagad men det finns vissa saker jag tycker att man helt enkelt inte gör offentligt , i alla fall inte efter att man har passerat småbarnsstadiet och två av dom sakerna är att rapa och fisa
I går var jag och Linn på Gröna Lund för att se inspelningen av Sommarkrysset när vi klev av bussen ute på Djurgården hade vi en grabb i nedre tonåren bakom oss som högt och ljudligt passade på att rapa bara ett par centimeter bakom mitt öra - fräscht
Två tjejer som var med i det sällskapet suckade högt
- Sådär gör man inte, ofräscht
Sekunden senare sluter en man upp i deras sällskap och precis när han passerar mig och Linn rapar även han högt och ljudligt varpå tjejerna återigen utbrister
- Sådär gör man inte pappa...
 
 


Efter ett par timmar på Gröna Lund var det dags att bege oss hemåt och eftersom det var så underbart väder bestämde vi oss för att promenera bort till bilen
Halvvägs mot bilen går en man om oss och precis när han är i jämnhöjd med oss så avfyrar han högt och ljudligt en rap
En rap som sen kryddas av en rejäl brakfis när han befinner sig en-två meter framför oss och en en gång förundras jag över folks sociala skills
Har folk inte några som helst hämningar längre eller är det så att jag är lite lätt känslig och fånig som anser att vissa saker ser man helt enkelt till att hålla inom familjen....
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar