onsdag 13 september 2017

Åtta låtar...


 Inspirerad av Oblivion: Åtta låtar bestämde jag mig för att gör min egen lista

Den här låten påminner om min barndom: Att få sitta på pianopallen bredvid Gunnar och höra honom spela/sjunga "Drömmen om Elin" det var som att få en maxdos  av glädje, trygghet & kärlek 

Detta är mina ungdomsidoler:   Gyllene Tider -  "Flickan i en Cole Porter sång" 

Den här låten påminner mig om min stora kärlek:  "Tycker om när du tar på mig" - Per Gessle

Denna låt förknippar jag med min favoritplats: Öppna Landskap - Ulf Lundell

Om jag känner mig ledsen spelar jag den här låten:  "Gå ut och var glad" - Ulf Lundell
Den bästa svenska låten just nu: "Småstadsprat" - Per Gessle & Lars Winnerbäck

Den här låten vill jag spela till mina barn: Du är aldrig ensam - Mauro Scocco
( Jag tog mig friheten att ändra från min lillebror till mina barn )

Den här låten säger någonting om mig: Utan er - Ulf Lundell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar