tisdag 11 november 2014

Vi är....

 ... inte starka
 
Vi gör bara det varje förälder skulle göra
Den styrka finns inom en, förhoppningsvis behöver man aldrig plocka fram den men om man hamnar i en situation som den vi befunnit oss i och till viss del befinner oss i fortfarande så kan man vila i tryggheten att styrkan finns där
Man måste kämpa, man måste orka och man gör det
Det som driver en är kärleken, instinkten att vilja sitt barns bästa
 
Vi gör det vi måste,
Vi finns där för Linn
Visst finns det stunder då jag känner att nu, nu orkar jag inte mer
Nu lägger jag mig ner och gråter, nu får någon annan ta över
Men då finns Paul där som stöd
Familj, släkt o vänner finns där  och ger mig kraft
 
Och hur det än är,
Paul och jag är långt ifrån ensamma om att befinna sig i en mardröm som denna
Här på familjevåningen finns andra föräldrapar som genomgår samma mardröm och kamp som vi gör
På sjukhuset finns det många barn som var och en utför en kamp
Paul, jag och alla andra föräldrar  gör bara  det vi måste
Vi måste finnas där för våra barn och dom allra största kämparna är barnen,
Det är dom som har det tufft
Det är dom som är starka...

2 kommentarer: