söndag 30 november 2014

Av barn får ...

...  man höra sanningen
 
 
Häromdagen var Linn och jag in en sväng till Norrtälje där jag fyndade ett par stövlar, med 70% rabatt betalade jag bara 104:- för dom och jag kände mig riktigt nöjd ända fram tills Linn på sitt ärliga och raka sätt talade om för mig att dom där stövlarna inte riktigt var min stil
 
- Du är ju liksom inte lika glammig och cool som Renee´
 
Tack för den liksom
 
 


I dag skulle vi in till Norrtälje tillsammans med Renee´ och Anne och jag tog på mig mina nya stövlar och än en gång visade Linn sin brutalt ärliga sida
 
- Mamma, det spelar ingen roll vad du har på dig. Du kan aldrig bli lika cool som Renee´och Anne ändå dom är liksom mycket glittrigare än vad du är
 
Tack även för den passningen, jag tror att budskapet har gått in  nu och jag får väl ta och krypa tillbaka in under min sten igen och fortsätta gå omkring i mina gympaskor och förlika mig vid tanken att jag aldrig kommer att bli någon glittrig och glammig mamma men att jag duger rätt bra ändå
 

4 kommentarer:

  1. Hahaha...vad jag skrattade när jag läste... Tror du är riktigt glammig i dina skor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dom men Linn hävdar med bestämdhet att det inte är min stil :-D

      Radera
  2. Tycker absolut du ska använda dom.. även om dottorn din inte tycker du blir lika glammig ;)

    SvaraRadera