onsdag 30 januari 2013

I´m...

... back
 
Ja iallafall har jag styrt upp lite på banan igen
Efter att ha känt mig som en zombie ett tag så börjar jag känna att det finns hopp om livet och det är ju alltid en liten början
Ett litet steg i rätt riktining är att jag bestämt mig för att "hålla" mina arbetstider och jag tycker nog att jag lyckats riktigt bra den här veckan
- tjugo minuters övertid i måndags, tio minuter igår och idag flexade jag ut en halvtimme tidigare
Min arbetssituation har blivit avsevärt bättre, den här veckan har jag suttit lite på "undantaget" dvs suttit borta i gamla "larmrummet" och därmed sluppit svara i  telefonen och kunnat jobba ostört utan att bli avbruten av telefonsamtal stup i kvarten och därmed kunnat koncentrera mig på enbart planering och bemanning vilket varit toppenskönt och inte alls känts lika stressigt som tidigare
Så med viss tillförsikt ser jag fram emot ljusare tider på många olika sätt
 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att du känner hopp om livet igen.

    Välkommen tillbaka

    Vad gäller bilden så kan jag avslöja att det där serverades på lucia så jag antar att det är risgrynsgröt.
    De har gjort ett upprop på facebook om matens dåliga kvalitét och fick faktiskt gehör så nu ska de iaf kunna äta pastasallad som de själva kan komponera ungefär som på ica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , det känns rätt skönt att ha hitta "ljuset" igen :-)
      Skönt att dom fick gehör för sitt upprop, det på bilden såg... ja inte så gott ut :-D

      Radera
  2. Så underbart att du känner att det börjar bli bättre! Att du faktiskt går hem, när arbetsdagen är slut, är helt rätt. Det blir helt galet om du ska dra på dig så mycket övertid som du gjorde förra året.

    Håller en tumme för att du får fortsätta känna att det går åt rätt håll. *kram*

    SvaraRadera