söndag 3 februari 2013

Nästan...

... plus minus noll
 
 
Måndag - tio minuters övertid
Tisdag - Tjugo minuters övertid
Onsdag - Flexade ut en timme tidigare
Torsdag - Gick hem när jag skulle
Fredag - 47 minuters övertid
 
Kort sagt veckan gick nästan plus minus noll så jag är hyfsat nöjd med mig själv
Ännu mer nöjd är jag över att jag under veckan som gick satt borta i larmrummet och jobbade vilket innebar att jag slapp svara i telefonen vilket spar en massa tid och det är oerhört skänt att få jobba utan att ideligen bli avbruten
Det känns med andra ord som att vi är på rätt väg
 
Fredags eftermiddagen avslutades med en liten lektion i hur totalt olika en "nyhet" kan tas emot
För att underlätta för helgpersonalen som tycker att det är rörigt och jobbigt att titta i schemapärmen för att se vilka som ska jobba så tog jag mig tid att göra en separat lista över all helgpersonal
Delade in dom i de två grupperna samt en för kvällspersonalen och visade sen listan för två av de berörda och möttes av
 
- Åååå gud så bra, tack för att du tog dig tid att göra det. Det kommer att underlätta massor, tack tack
 
- Hoppas listan stämmer
 
Det sistnämnda sagt med en djävligt dryg och sur ton och jag fick bita mig i tungan för att inte kontra med att hon kunde ta listan och stoppa upp den någonstans men jag nöjde mig med att tänka lite tyst att man bör behandla andra som man själv önskar bli behandlad och hur otroligt trist det måste vara att gå omkring med taggarna utåt hela tiden och aldrig, aldrig kunna säga något positivt till någon
 
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar