tisdag 5 februari 2013

Nu anar man...

... ugglor i Frihamra
 
Den här veckan inleddes med vab och efter att ha varit in på jobbet ett par timmar på måndagsmorgonen avlöste jag Paul härhemma
Linn var sådär lagom halvslö och lekte med Barbie medans jag satt och slösurfade runt bland div. bloggar och hamnade till slut hos
 
 
 
Där jag fastnade för en söt liten uggla och vips blev det en djupdykning i tygskåpet och sen var pysslandet igång
 
 


Första ugglan blev en liten "snutteuggla" tänkt att få flyga ner till Skåne tillsammans med en mjuk gosig bebisfilt som jag passade på att svänga ihop när jag ändå var i farten
 
 


Att Linn har en förkärlek till gosedjur vet vi ju alla och att mamma skulle kunna sitta och sy mjuka ugglor utan att göra en till henne fanns inte på kartan så hon letade fram tyger till en "Linn uggla" och typ i samma minut som jag la upp en bild på den första ugglan på FB så talade C om att hon gillade ugglor och vips hade jag klippt till ytterligare en uggla
 
 
 


 
 
Sjuka barn är verkligen ingen hit men ibland kan en liten paus i vardagen komma som en skänk från ovan och helt plötsligt infinner sig både tid och lust samtidigt och jag får den där stunden vid symaskinen som jag varje gång jag sätter mig där upptäcker hur otroligt mycke jag saknar
Det är fortfarande vab och sjukstuga härhemma idag men idag måste jag nog blunda för skaparlusten och istället ägna en stund åt att plocka ihop alla prylar i arbetsrummet så vi kan få lite fart på projektet byta rum härhemma
Linn ska flytta upp i arbetsrummet och arbetsrummet ska ner i hennes nuvarande rum
Något som känns som ett mastodont projekt att utföra men som kommer att bli superbra när det väl är gjort eftersom vi då ämtligen kanske kan få bukt med "Linn leker på hela övervåningen" och hålla hennes leksaker o pyssel inne på hennes rum och inte spridda över hela köket och vardagsrummet
Hoppas kan man ju alltid...
 
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar