fredag 8 februari 2013

Små...

... vardags änglar
 
Det finns som vardagsänglar som träder in i ens tillvaro lite då och då och sätter små spår hos en
Änglar som bara dyker upp sådär som gubben i lådan när dom som mest behövs
Änglar som tar sig tid att lyssna, kommer med feedback eller helt enkelt bara finns där som stöd
Änglar som med sin blotta närvaro lyckas peta in en på rätt spår igen bara genom att finnas tillhands
Jag är inte helt säker på att dom här små vardagsänglarna riktigt förstår hur viktiga dom är
Ibland är vi nog lite till mans rätt dåliga på att ge våra små vardagsänglar cred och ett tack för att dom finns där när vi som mest behöver det
 
Precis när jag var på väg rätt in i den berömda väggen och kände hur näsan snuddade mot betongen dök just en sån ängel upp
En ängel som ställde sig mellan mig och väggen som ett skydd och med varsam hand sakta förde mig bort från väggen så att jag fick utrymme att andas
Jag är så oerhört tacksam för att min lilla vardagsängel dök upp hos mig när det såg som svartast ut När jag helst av allt bara ville krypa ner under ett mörkt varmt täcke och sova, länge , länge , länge och bara glömma omvärlden för ett tag
I ett sånt läge betyder det så oerhört mycke att det finns någon som bara styr och visar vägen, någon som lyssnar och kommer med tips och råd
Någon som öppnar upp och bjuder på sig själv och även lyckas ingjuta en gnutta tro och hopp om att det finns en framtid bara man orkar öppna dörren och släppa in lite ljus och är det så att man just där och då inte orkar öppna dörren av egen kraft så hjälper vardagsängeln till att glänta på dörren lite försiktigt åt en
 
 
 
 
Så till alla er vardagsänglar som finns därute i allmänhet och en alldeles speciell vardagsängel i synnerhet
 
- Tack för att ni finns
-Tack för att ni lyssnar
-Tack för alla kloka och goda råd
 
Ja, kort sagt tack för att ni tar er tid att finnas till för en medmänniska
 
Till alla er som undrar över vilka dessa vardagsänglar är vill jag bara säga
- Se dig omkring
Vardagsänglarna finns lite överallt, kanske är det kvinnan brevid dig på bussen, mannen bakom dig i kassakön, den äldre damen i väntrummet eller kanske en arbetskamrat 
Nästa gång du ser dig i spegeln, le mot dig själv
- just du kan var den vardagsängel någon annam så väl behöver
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar