onsdag 27 februari 2013

Sjukstuga...

.... grande
 
 
I går körde Linn sin åttonde dag med feber
Visserligen visade tempen bara 37.8 på morgonen inte mycke att oroa sig för men dock feber
Jag själv befann mig på dag nr två med feber och "a night from hell" bestämde jag mig för att ett besök på VC nog inte var så dumt så jag såg till att droga kroppen med ipren och sen gav vi oss iväg
 
Även den här gången blev jag positivt överraskad av hur smidigt och snabbt allt gick
Tjugo över åtta anmälde Linn och jag oss i kassan på deras "drop in" och en halvtimme senare hade vi hunnit med att både träffa läkaren, ta prover och hör o häpna blivit riktigt bra bemötta
 
Jag var väl egentligen mest ute efter ett läkarintyg för att kunna vabba vidare för Linns del men efter att ha lyssnat på mig och konstaterat att jag hade en lunginflamation så tyckte läkaren att det var mer på sin plats att skriva ett intyg åt mig istället och påpekade även vikten av att jag med tanke på min astma verkligen tog det lungt och inte återvände till jobbet förns jag var riktigt frisk dvs tidigaste den åttonde mars
 
Jag kan väl erkänna att jag redan på väg tillbaka till bilen så smått började fundera på att den åttonde mars lät väldigt långt borta och att det nog skulle räcka att vara hemma resten av veckan bara
Men så...
 
 


... sen upplevde jag även en eftermiddag och kväll from hell där febern trots både ipren och alvedon inte ville masa sig ner under 39 grader och då någonstans i feberyran bestämde jag mig för att koppla bort allt vad dåligt samvete genemot jobbet hette och faktsikt koncentrera mig på att vila mig frisk
 
För att störa Linn & Pauls nattsömn så lite som möjligt beslöt jag mig för att sova på soffan i natt
och i feberdvalan kunde jag höra hur Linn hostade, hostade och hostade och vid midnatt kom både Linn och Paul upp för att hämta alvedon eftersom Linn hade ont i örat
 
*yippey*
 
Precis vad vi behövde som krydda på moset
Linn stanade kvar hos mig i soffan, slumrade till en stund men vaknade igen och hade jätteont i örat
= mer alvedon och sen somnade hon som en klubbad säl och sover fortfarande
Jag håller en tumme för att hon vaknar utan öronvärk och att jag med hjälp av ipren och alvedon kan fortsätta  hålla min feber på rätt sida 38 strecket
- då ska vi nog överleva även den här dagen och så småning om även den här influensan


5 kommentarer:

  1. Oj oj det låter inte bra... nu lyssnar du på fabror doktorn OCH din kropp och därmed basta.

    Lunginflammation är faktiskt inte att leka med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan banne mig inte minnas när jag mådde såhär dåligt sist så -jo jag ska lyssna på både doktorn och min kropp och se till att bli riktigt frisk innan jag ptervänder till jobbet

      Radera
  2. Svar
    1. Tack, Linn är fit for fight igen. Det värkte "hål" och sen släppte allt för hennes del. Själv väntar jag på att det ska vända...

      Radera
  3. har missat att du satt fart på bloggandet igen..men nu har jag läst ikapp.
    Ja se nu till för attan att du vilar dig duktig ur den här sjukan!! Kram/K

    SvaraRadera