onsdag 20 februari 2013

Jobb, vobb, vabb...

... och ett litet möte
 
 
I går eftermiddag när jag hämtade Linn berättade hon att hon hade frusit hela dagen
När vi kom hem bestämde vi oss för att vi skulle pyssla
Vi plockade fram prylar, satte oss vid köksbordet och...
 
 


... efter fem-tio minuter gav Linn upp och la sig på soffan och där blev hon kvar resten av eftermiddagen/kvällen i ett halvsovande tillstånd
Inte riktigt likt vår Linn och efter en check visade febertermometern på 38.2 och i det läget var det ju bara att börja mobilisera planeringen inför morgondagen
Efter lite klurande betämde vi oss för att Paul skulle vabba på fm och att jag skulle komma hem så fort jag kunde och att Linn sen fick hänga med mig tillbaka till jobbet på eftermiddagen eftersom jag inte ville missa vårat möte med verksamhetschefen
 
 


Jag landade på jobbet fyrtiominuter tidigare och satte genast igång med kvällsplaneringen och efter morgonplaneringen så fixade jag så mycke jag bara hann av veckans resterande planering och när klockan slog "dags att åka hem och lösa av Paul" tog jag med mig helgplaneringen  hem
Linn hade fortfarande "bara" 38 i feber och låg på soffan och halvsov medans jag satt och planerade lite innan vi åkte tillbaka till jobbet och än en gång kunde jag inte låta bli att tycka att jag har nog en otroligt snäll liten busfia
Trött, febrig och inte alls i form men bara hur duktig som helst satt Linn och ritade under den dryga en och en halv timme som mötet pågick
Inte ett ord eller något störande moment alls utan hon bara fanns där och det enda ljud hon åstalom var en och annan liten tillbaka hållen hostning
Ett sånt uppförande måste ju premieras så på hemvägen blev det en kebabtallrik på pizzerian och på ICA hittade hon två filmer hon ville ha
Så nu är Linn tillbaka där hon trivs allra bäst för tillfället
- halvliggandes i soffan
I morgon får det dock vara npg med pusslandet och trixandet så då blir det vab för hela slanten för min del för hur mycke det än är att göra på jobbet så har även jag en gräns för vad som är viktigt och inte och just nu känns det som om Linns hälsa är prio ett i morgon
Öven om Linn var en liten ängel under mötet idag så är det egentligen inte ok att ett febrigt barn ska behöva "vara duktig" på det sättet
Är man sjuk ska man få mysa hemma i soffan tillsammans med mamma eller pappa 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar