fredag 8 februari 2013

Experimentbakning...

... med beröm
 
 
Häromdagen käpte jag en Marabou Black Salt Lakrits och tanken när jag köpte chokladkakan var att jag skulle baka något med den som smaktillsats
Från början hade jag nog tänkt mig någon kladdkaka eller nåt annat chokladigt men så blev jag helt plötsligt sugen på att baka drömmar och varför inte Lakritsdrömmar ?
Experimentverkstaden öppnade och jag satte igång med bakandet och när jag ändå hade ingredienserna framma så trixades jag ihop en sats Nöt & lakritskakor av bara farten
 
 


Drömmarna blev riktigt goda, som "vanliga" drömmar men med en lätt eftersmak av saltlakrits
Nöt & Lakritskakorna var så där lagom "knäckiga" med en lätt ton av choklad och salt
- inte så mkt lakrits med andra ord
Som vanligt härhemma så provsmakade vi kakorna och  kliade oss sen  i skallen och undrarde vad vi ska göra med resten av kakorna eftersom ingen av oss är något kakmonster av rang
 
 


 
Den här gången fick Paul ta med sig kakorna till fredagsfikat på jobbet och där gjorde kakorna succe
Paul konstaterade att han nog är lite bortskämd eftersom han tyckte att det "bara" var helt vanliga kakor medans flera av hans arbetskolleger hade berömt kakorna och att få en hälsning om att det var dom godaste drömmarna en av tjejerna  ätit sen hennes mormor dog är ju ett beröm om något
Efter en lätt kaotisk och rätt jobbig fredag på jobbet där känslan av otillräcklighet legat som en osalig ande över arbetsdagen så kändes det rätt skönt när Paul framförde tackhälsningarna från sina arbetskamrater och jag bestämde mig för att låta den positiva känslan får blåsa bort tröttheten och uppgivenheten från jobbet och gå in i helgledigheten med ett leende på läpparna
 
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar