onsdag 23 juli 2014

Det var länge sen man var på bio...

... när man inte minns vilken film man såg sist
 
 
From torsdag är det övernattning på Linns ridläger
Linn är taggad och inställd på att det ska bli tredje gången gillt dvs att hon i år ska sova över på lägret och att vi inte som tidigare år ska behöva hämta henne
Själv är jag inte lika övertygad om att det hela kommer att funka men även om vi behöver göra en "HämtaLinnsomvillsovahemmautryckning" så har vi ändå kvällen fri eftersom dom ska på nattritt och hemlängtan inte brukar sätta in förens vid elvatiden då nattritten & korvgrillningen är över och det är dags att krypa ner i sovsäcken och sova
 
 


"Ledig" kväll tillsammans med maken, ett perfekt tillfälle att gå på bio och se något annat än en barnfilm tänkte jag och uppmanade Paul att kolla filmutbudet och samtidigt började vi fundera på vad vi såg senast, vem av oss som valde film sist...
 
 


... ingen av oss kunde komma på vad vi såg, än mindre när vi var på bio utan Linn sist
Filmutbudet var "sådär" och vid närmare eftertanke är vi nog egentligen rätt rörande överens om att en lugn och skön kväll hemma är minst lika okey och mysigt som ett biobesök på tu man hand
För efter några intensiva veckor tillsammans med Linn och nattningar som dragit över midnatt så gott som varenda kväll så känns det som en lyx att få sitta i soffhörnet en kväll och bara njuta av tystnaden och att kunna prata med varandra utan att bli avbrutna av ett
 
- Mamma...
- Pappa....
 
Eller ett
 
- Kan vi inte göra något...
 




4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det går vägen - tredje gången gillt- Julia o Linn får väl dela sovsäck ;) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tummarna hålls även här, Julia har lovat att sova bredvid Linn men... med tanke på hur Linn krånglat med sömnen nu i sommar plus att navelsträngen tycks växt ut igen så är jag tveksam som sjutton men jag peppar och håller tummen

      Radera
  2. Ja minns hur min pappa betedde sig när jag fick hemlängtan från ett ridläger när jag var liten...blev vrålförbannad och lät mig minsann höra vad det lägret hade kostat honom..jag fick åka hem men inte "leka" eller göra något roligt något mer den sommaren.. Usch jag är så arg på honom än idag för det.

    Tur Linn har en sån fin mor som dig!

    SvaraRadera
  3. Att sova borta och längta hem är ingen bra kombination, då kan en natt kännas som en evighet. Jag hoppas för Linns skull att hon i år känner att det är ok att sova över på ridlägret annars gör vi som tidigare dvs hämtar henne när det är sovdags och sen kör vi upp henne i morgonbitti så att hon "vaknar" tillsammans med dom andra och äter frukost med dom. Jag skulle inte klara av att tvinga henne eller lägga skuld på henne för att hon inte vågar *kram*

    SvaraRadera