måndag 19 oktober 2015

Så var det det här...

... med tolkningar av andras låtar

Jag brukar inte vara så förtjust i när andra artister tolkar mina favoriters låtar men ibland så inträffar det där undantaget som bekräftar regeln
Varför det blir så med just den här tolkningen vet jag egentligen inte
Det enda jag vet är att jag tycker otroligt mycket om den tolkningen Andreas Klereups gjorde av Niklas Strömstedts  "I morgon är en annan dag" i "Så mycket bättre"
Andreas röst, hans ord...



... det är något som går rakt in i hjärtat på mig utan att jag kan förklara varför
Det är en tolkning som är vacker, skör, en tolkning som berör och både gör ont och ger hopp
"

"Men i spegeln flimrar något jag aldrig borde sett
och jag törstar efter ditt vatten
Snälla låt mig överleva natten..."

2 kommentarer:

  1. Jag såg inte Kleerups tolkning men väl Miriam Bryants (heter hon så?) av "Sista morgonen" och den var grymt bra. I övrigt tyckte jag att det var svårt att höra Strömstedts musik i nya tolkningar. De är ju så otroligt bra i originalversion! Jag hörde inte heller Lisa Nilssons tolkning så jag får ta och leta upp henne och Kleerup på nätet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miriam gjorde en grymt bra tolkning *gåshud* Lisa N's tolkning är det många som tyckte om men där föredrar jag originalet som är en av mina absoluta Niklasfavoriter. Kleerup.... som sagt, vet inte varför men shit så bra

      Radera