onsdag 22 juni 2016

Det är om natten...

... man ska sova

Men det är om natten alla tankarna kommer
Det är då som alla frågor utan svar irrar runt i hjärnan
Det är då alla ord och handlingar analyseras in i minsta detalj
Det är då alla ännu oställda och obesvarade frågor hittar sina egna svar

Det är om natten jag ställer frågor till mig själv
Frågor jag kanske inte vill ha svar på
Frågor till mig själv som jag kanske får helt oväntade svar på
Det är om natten mina tankar vandrar iväg i nya banor

Det är om natten alla tankar åker berg & dalbana
Det är om natten jag önskar att jag någon gång fick höra de orden jag allra helst vill höra
Att jag fick det svaret jag längtar allra mest efter att få
Det är om natten jag önskar att allt kunde bli som förr igen 
Att lugnet, stillheten och tryggheten hittade tillbaka igen


Det är om natten jag så smått inser att den bilden jag en gång hade av framtiden numera inte är så självklar länge
Det är om natten jag inser att allt aldrig någonsin kommer att bli som förr igen och att framtiden ligger som ett oskrivet bland
Det är om natten allt det där självklara inte längre är så självklart
Det är om natten jag inser att min framtid ligger i mina händer och inte i någon annans...






1 kommentar:

  1. Sanna ord. Jag kunde relatera till i princip allt tror jag.

    SvaraRadera