måndag 17 december 2018

Så var det det här...

… med förlåtelse

Kan man förlåta någon som aldrig bett om att få förlåtelse ?
Kan man förlåta någon som har sårat en så djupt det bara går men vederbörande på något vis aldrig riktigt visat eller sagt rent ut att hen förstår hur djupt sveket var, vilka sår det åsamkade
Kan man förlåta någon som inte vill bli förlåten?

Jag vet inte,
jag vet bara att jag vill förlåta
Jag vill gå vidare,
jag vill försöka förstå
Men för att kunna förstå,
för att kunna gå vidare
För att kunna förlåta fullt ut behöver jag få höra ett
- Förlåt
Jag behöver få höra ett 
- Jag ångrar mig

Kan man förlåta någon som aldrig bett om förlåtelse?
Nej, troligen inte
Varför skulle man ?
Varför skulle man säga att något är okey, att något är förlåtet när den som orsakat skadan inte ens visar att hen vill ha ett förlåt....

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar