söndag 25 november 2018

Att bli...

… hel igen

Nu är det snart ett år sen mitt hjärta gick sönder
Jag skulle ljuga om jag sa att jag blivit hel,
Något som en gång gått sönder och slagits i bitar kan aldrig bli helt igen
Men något som gått sönder behöver inte kastas bort,
man kan ta sig tid att laga det som är trasigt
 Man kan sammanfoga bitarna igen, förstärka det som blivit svagt

Det är snart ett år sedan,
ett år som stundtals varit grymt tufft
Det har funnits dagar då jag gråtit,
Dagar då jag velat sopa upp alla skärvor, slänga dom i soptunnan och bara lämna allt och gå
Det har funnits dagar av skratt,
närhet
Dagar då det varit så glasklart varför jag har fortsatt att kämpa

Det är snart ett år sedan och livet är fortfarande en känslomässig berg & dalbana men dom djupa dalarna är numera betydligt färre
Visst händer det att jag trillar ner i de där djupa mörka dalarna igen lite då och då men numera går det betydligt snabbare att ta sig upp därifrån
Visst kommer det tankar av tvivel och oro men dom tankarna gror inte längre lika djupt in och etsar sig fast och får sitt grepp om mig
Visst finns det stunder då allt sköljer över mig och jag känner att jag bara vill sätta mig och gråta

Det är snart ett år sedan och äntligen känner jag glädje igen
Äntligen kan jag slappna av och låta glädjen bubbla runt i kroppen
Ja under dom senaste dagarna har jag t.o.m kommit på mig själv med att gå runt och le
Ja, jag har till och med tagit ett litet danssteg av lycka när ingen sett
Det är snart ett år sedan och äntligen vågar jag tro att vi kämpat oss igenom det här tillsammans,
att vi varsamt har lagat det som gick sönder och på något sätt byggt något nytt,
något mer hållbart

Det är snart ett år sedan och jag är glad över att vara där jag är idag tillsammans med dig

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar