tisdag 3 november 2015

Jag vet ...

... att man ska blicka framåt

och det gör jag men för att orka blicka framåt behöver jag ochså få tid att blicka tillbaka
Jag behöver få älta och prata om det som hände 
Jag behöver få låta alla tankar och känslor komma och gå som dom vill
Just idag och de närmaste dagarna tänker jag tillåta mig att låta mina tankar och känslor få flöda fritt och likt ett trotsigt barn kommer jag att sätta händerna för öronen och vägra lyssna på alla kloka råd om att titta framåt och gå vidare

För ett år sedan hade vår mardröm precis startat och det var nog en evinnerlig tur att vi just där och då inte hade en aning om hur det närmaste dygnet skulle utveckla sig
Hur nära vi skulle vara att förlora vår älskade Linn
Så...




...  idag behöver jag inga goda råd om vikten av att leva här och nu
Jag behöver heller inte få höra att jag ska blicka framåt och att gårdagen är förbi och inte går att påverka
Efter det som hände förra året bär jag med mig  den lärdomen varje dag
Jag bär ochså med mig lärdomen att det finns inga rätt eller fel när det gäller att bearbeta en kris, alla har vi våra sätt att ta oss igenom livets svårigheter och den tuffa utmaningen är att hitta den vägen som är rätt för just en själv







3 kommentarer: