fredag 10 februari 2017

Jag tror att...

... våren är på väg

Ja det kanske dröjer innan våren kommer igång ute i naturen men inom mig har den börjat gro
Det känns som om den mörka hösten och den långa vinter sakta börjar släppa taget om mig 
som om solen och värmen återvänt och åter fyller på kroppen med en ny energi
Alla dom där jobbiga tankarna som gnagt, alla frågor utan svar känns mer lätthanterliga nu
Ett lugn har spridit sig för hur det än är så brukar det mesta ordna sig till det bättre till slut även om det kanske inte riktigt blir som man först hade tänkt och hoppats på

Våren har återvänt, energin har återvänt
Det känns som att jag krupit ut ur mitt mörka vinteride och känner hur solens strålar långsamt fyller kroppen med värme
Det som tidigare känts som måsten  känns nu så mycket lättare och vägen som tidigare kändes som en enda lång och stenig uppförsbacke känns nu som en mjuk mysig stig som slingrar sig fram
Någonstans inom mig finns vetskapen om att våren ofta bär med sig ett och annat bakslag men just här och nu tänker jag njuta av energin, värmen och lusten
Ju mer jag njuter och låter vårkänslan sprida sig inombords ju lättare kommer det att tina upp och ta mig förbi ett eventuellt bakslag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar