fredag 15 mars 2019

Handen på hjärtat...

… fy f*n vad jag är bra

Jag hade en chef en gång,
en chef som när jag befann mig långt ner i ett svart hål och mådde som allra sämst  både fysiskt och psykiskt la huvudet på sned och sa
- Handen på hjärtat, är du säker på att du kommer att kunna jobba igen
 - Handen på hjärtat när kommer du tillbaka igen
- Handen på hjärtat jag tror inte att du orkar
- Handen på hjärtat tror du att du klarar av det...



Jag skulle vilja ställa mig framför henne och säga

- Handen på hjärtat,
jag är tillbaka, 
jag har ett jobb jag stortrivs med, 
jag  orkar

- Handen på hjärtat jag är grym på det jag gör
Ja, när jag tänker efter så är jag faktiskt riktigt duktig

Men mest av allt skulle jag vilja säga

- Handen på hjärtat är det något jag har lärt mig så är det att om någon tror på dig, 
om någon lyfter fram det som är bra hos dig ja då växer du

- Handen på hjärtat du lärde mig hur viktigt det är att alltid leta efter det som är bra hos människor jag möter och att lyfta fram det hur litet det än är för om man lyfter fram det där lilla och låter det ta plats så växer det

- Handen på hjärtat C, jag tror inte att det var din mening men du lärde mig något viktigt
Du lärde mig hur jag inte vill vara gentemot mina medmänniskor...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar