fredag 15 mars 2019

När livet är en mix av...



… salsa, disco & Bollywood

Jag vet inte om någon riktigt kan förstå den där lyckokänslan jag fylls av varje tisdagkväll under MiFiesta passet
Det är egentligen helt galet att jag skulle behöva bli nästan 54 år innan vågade ta steget och prova något jag drömt om innerst inne
Ja bara tanken på att jag släpper loss och dansar tillsammans med ett gäng andra är något som tidigare varit just en galen dröm
När jag gick i högstadiet hade vi något som kallades Fritt valt arbete en gång /veckan
Man kunde välja bland en massa roliga saker tex jazzdans vilket var något som de flesta tjejerna i klassen valde och något som jag innerst inne hade velat välja men helt enkelt inte hade modet att göra utan istället valde jag skrivarverkstad, maskinskrivning och andra lite halvtrista saker som befann sig inom  in komfortzon
Och just den där komfortzonen är en plats där jag tillbringat rätt mycket tid i under åren som gått
Den har varit trygg och en plats där jag bekvämt har gömt mig för att det varit så mycket enklare än att anta utmaningarna som funnits därutanför
Utmaningar som jag innerst inne drömt om att få ta mig an men liksom aldrig riktigt vågat göra



Jag skulle hinna fylla 50 år innan jag så smått började montera ner den där muren som omringade mig och så sakta började inse att livet utanför komfortzonen var riktigt spännande och roligt
Muren är på intet sätt till fullo nermonterad men den är betydligt lägre numera, 
så pass låg att jag numera  relativt lätt kliver över den mest hela tiden och den bubblande lyckokänslan som fyllde mig när jag i tisdagskväll och kom på mig själv med att med ett stort leende på läpparna ta några salsasteg i duschen,
ja den känslan var rätt underbar

- Lycka helt enkelt

Lycka över att faktiskt våga utmana mig själv
Lycka över att det aldrig är för sent att prova nya vägar i livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar