fredag 31 maj 2019

Ett...

… sista farväl

Så kom dagen, 
dagen då det är dags att ta ett sista farväl
Ett sista farväl,
ja det är så man säger
Men hur kan det vara ett sista farväl  till dig D när du för alltid kommer att finnas kvar i hjärtat på oss som hade förmånen att få lära känna dig
Ditt  busiga leende,
pliret i dina ögon
dina skämt kommer för alltid att finnas kvar och påminna oss om dig


Det är en tung dag idag,
en av de tyngsta jag upplevt och ändå är min sorg, 
mina smärta och den saknad jag känner en bara bråkdel av det Ds allra närmaste känner idag
Solen skiner idag,
blå himmel, försommaren är otroligt vacker just nu  och jag har aldrig sett så mycket fåglar i trädgården som idag
Ett sista farväl låter precis så sorgligt och tungt som det känns i hjärtat just nu
Ett Tack för allt och du kommer för alltid att finnas kvar i våra hjärtan känns lättare och mer rätt att tänka 


Från en sekund till en annan förändrades livet och ingenting blir sig likt igen
Som genom ett vingslag förändrades allt,
 så många frågor,
så få svar
Det enda vi kan göra är att leva här och nu,
ta hand om våra nära och kära och vara så rädda om varandra som vi bara kan och det viktigaste av allt
- Glöm inte att tala om för människorna omkring dig vad dom betyder för dig
Spar inte orden till i morgon eller nästa gång ni ses,
då kan det vara för sent...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar