söndag 14 juli 2019

Att äga...

… sina relationer

Mina tankar,
mina känslor är just mina och ingen annans
Det är tankar, känslor som ingen annan kan bedöma eller värdera
Det är känslor som ingen annan ska få gå in och rota i bara för att förstöra och förgöra

Det skulle vara så lätt att bara kliva undan,
låta det elaka förtalet återigen få slå rot och segra
Men riktigt så enkelt är det inte,
jag äger rätten till mina känslor,
rätten till mina relationer och den rätten kan ingen ta ifrån mig

Jag äger mina relationer och därmed även ansvaret att förvalta dom på det sätt som jag finner vara det bästa
Om sen andra känner att det är viktigt att försöka söndra och förgöra så säger det mer om dom som personer än vad det gör om mig och kanske är det så att dom istället borde ägna mer tid och eftertanke åt sina egna relationer istället för att lägga energi på att försöka förstöra och förgöra mina relationer...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar