söndag 14 juli 2019

När man tror...

… att man förberett sig

Så många år,
så många tankar
Så mycket bearbetning och på något sätt trodde jag att jag hade allt under kontroll,
att jag på något sätt bearbetat mig igenom alla känslor,
att jag var förberedd...


På något vis borde jag ha lärt mig att man aldrig på förhand vet hur man ska reagera i en situation man aldrig befunnit sig i tidigare,
Att man aldrig på förhand kan föreställa sig hur känslor man trodde man hade under kontroll helt plötsligt ska börja leva sitt eget liv och sätta fart på tankar som skakar om tillvaron
Tankar och känslor som man bäddat in i hjärtat poppar upp totalt okontrollerat likt popcorn i en varm kastrull
Tankar och känslor som gör mig både ledsen och glad på samma gång
Ledsen över det som inte blev som jag kanske önskat och velat men samtidigt så glad och tacksam över alla fina minnen som för alltid kommer att leva kvar i mitt hjärta
Och det är någonstans i de fina minnena jag känner att jag vill landa, 
att det är den känslan jag vill bära med mig in i framtiden
Det är i alla fina minnen och kärleken  jag varsamt kommer bädda in dig i mitt hjärta och det är den värmen som kommer att trösta mig när det känns tungt....
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar