söndag 19 oktober 2014

Det här med...

... offentliga kärleksförklaringar
 
 
Paul och jag har en tyst överenskommelse om att det där med offentliga kärleksförklaringar är något som andra får syssla med och därmed är tex våra FB uppdateringar allt annat än öppna kärleksförklaringar till varandra, visst händer det att det slinker igenom något i stil med "min underbare make" i en mening eller så men thats it liksom
Jag menar att vi älskar varandra är väl ganska uppenbart, annars skulle vi förmodligen inte vara gifta och än mindre skulle vi fortsätta att dela vår vardag tillsammans om så inte vore fallet
När jag känner att jag vill tala om för Paul att jag älskar honom gör jag det face to face eller med ett sms om han nu inte är hemma, det är liksom ingenting jag behöver skriva öppet på hans "FBvägg"
 
 



Men såhär inför vår 10åriga bröllopsdag på torsdag gör jag ett litet undantag
I dag hittade jag min morgongåva till Paul
En liten bok där jag på första sidan skrev "Anledningar till att jag älskar dig..."
och vänder man sen blad så hittar man små texter
 
"Du får mig att känna mig älskad"
 
"För att du så självklart tar hand om och bryr dig om Anna och Joakim"
 
"Du lyssnar på vad jag säger - oftast"
 
"För att du står ut med mina dagliga analyser om Knutby, Fame Factory , Big brother mm mm mm och i alla fall låtsas vara intresserad"
 
"För att vi har så roligt tillsammans när vi storhandlar"
 
"För att det är så underbart att vakna intill dig på morgonen"
 
"För att du låter mig köra bilen trots att det gör dig nervös"
 
"För att livet skulle vara så mycket tråkigare och definitivt mindre händelserikt utan dig"
 
När jag läste igenom boken idag kände jag att jag fortfarande älskar Paul just pga av de anledningarna jag hade skrivit ner och att jag med lätthet skulle kunna skriva ner minst lika många anledningar till utan att ens behöva anstränga mig 
Men som avslutning på den här offentliga kärleksförklaringen väljer jag en  av anledningarna som finns nerskriven i den lilla boken
 
"För att enbart genom att vara nära dig så mår jag bra och är lycklig"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar