fredag 10 oktober 2014

Förmodligen en...

... engångsföreteelse
 
Den senaste tiden har jag roat mig med - läs plågat Picasso - med att varje gång jag går för att hämta morgontidningen/posten så får Picasso sitta vid tomtgränsen och vänta
Det rör sig inte om någon större sträcka jag går till brevlådan utan bara några meter och stunden Picasso tvingas sitta och vänta är knappt värd att prata om men Picasso kan liksom inte förstå varför hon inte får följa med utan måste stanna kvar och det är alltid med en lätt plågad och uttråkad min hon står där och väntar på mig
 
 
 
 
Efter morgonpromenaden idag hade jag tankarna på lite annat håll så när jag tog extrasvängen för att hämta tidningen så glömde jag helt enkelt bort att säga ¨till Picasso att stanna och döm om min förvåning när jag upptäckte att hon stannat till helt på egen hand och snällt stod kvar och tittade efter mig när jag gick mot brevlådan
Det måste ha varit en stund av tillfällig förvirring från den lilla damens sida men hon stod så fint och rörde sig inte ur fläcken förens jag kom tillbaka med tidningen i högsta hugg och då fick hon givetvis massor av beröm och lite extra bus
 
 
 
 
Det är definitivt ingen hardcore träning vi utövar med Picasso och jag har absolut inget syfte med just den här lilla "träningen" utan det har mest blivit en lite rolig grej att göra, ett sätt att använda hjärnan lite utan större ansträngning men desto roligare att Picasso tycks ha fattat galoppen och bjuder till även när matte är lite tröttmössa och inte med på noterna



 



 
 
 


3 kommentarer:

  1. Men så roligt att hon fattat galoppen.
    I somras när jag och gubben var bjudna på fest i grannskapet så hade vi gått nästan hela sträckan när vi upptäcker en glad hund som skuttade ikapp oss. Han kunde INTE förstå att vi inte också blev jätteglada att se honom.

    Han tyckte att skulle vi på promenad så skulle han ;)

    Efter att vi bråkat på honom ett bra tag så lomade han väl hemåt så småningom. Men ja, vi har inte direkt tränat aktivt på det där att stanna på gården när husfolket går iväg. För oftast betyder det ju att när vi går så får han följa med.

    Nu är han så gammal att jag istället lägger en notering om att träna "stanna hemma fast matte går" till nästa hund nån gång i framtiden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att dom kan, om och när dom vill :-)

      Radera
  2. Glömde nämna att vi ringde hem och bad E möta upp hunden o se till att han verkligen kom hem också

    SvaraRadera