söndag 19 oktober 2014

Vi är inte...

... riktigt normala
 
 
Ledig söndag och hyfsat höstväder, som gjort för en promenad med andra ord
Normala människor söker sig vid såna här tillfällen ut i skog och mark men inte vi inte
 
- Linn ska vi åka in till Norrtälje och promenera ?
 
- Ja !!! Yippey då kan jag ta min kickbike
 
 
 



Sagt och gjort det blev en tur in till Norrtälje och en riktigt skön långpromenad där vi  till Linn och Picassos stor lycka gjorde ett stopp vid hundlekplatsen
När vi varit där tidigare har Picasso helt glömt bort oss och haft fullt sjå med att busa med alla andra hundar men idag förvånade hon mig när hon valde att hänga med Linn och leka & busa istället för att hänga  med hundkompisarna
 
 


 
 
Jag kunde inte låta bli att småle lite åt de andra sällskapen som befann sig där
Jag menar vi pratar oktober, det har regnat, en hundlekplats har en tendens att bli lite lerig och söndersprungen dvs men andra ord en rätt smutsig plats att vara på så när en av damerna alldeles förtvivlat konstaterade att hennes ljusa nytvättade jacka fått en fläck så hade jag lite svårt att delta i  hennes upprördhet och ilska
Är man rädd att bli smutsig kanske man gör bäst i att hålla sig till gångvägarna eller uppsöka hundlekplatsen när ingen annan hund är där men det är klart, då kan man ju inte stå och prata med väninnan medans hunden motionerar sig själv
 
 

 
 
När vi gick tillbaka till bilen passade Picasso på att ta sig ett snabbdopp och på hemvägen konstaterade Linn att hon var supernöjd med dagens promenad och tyckte att det var kul att ha fått se helt nya delar av Norrtälje som hon aldrig tidigare sett eller hade en aning om att dom fanns
Och när allt kommer omkring kanske vi inte är så onormala egentligen utan rätt normala
Jag menar, bor man som vi med skogen alldeles inpå och där en skogspromenad tillhör vardagen så är det rätt normalt att tycka att det är lite roligt och spännande att ibland ta en liten stadspromenad och upptäcka den delen av världen

 
 
 
 
 
 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar