fredag 7 augusti 2015

Julafton i ...

... augusti
 
 
Förra veckan inleddes på allra bästa sätt när jag på måndagsförmiddagen fick veta att jag vunnit veckans Tomas Ledins #livslevandetävling på Instagram
Tävlingen gick ( går ) ut på att man ska ladda upp en bild och sen skriva en textrad från någon av Tomas Ledins låtar
Fotot i sig var absolut inget mästarfoto men antingen så var konkurrensen liten just den veckan eller så gillade dom helt enkelt mitt bidrag
 
 
 
"Ljuvliga minnen, ljuvliga dar
Barndomens bilder dröjer sig kvar..."
 
What ever liksom, jag blev i alla fall superglad över att ha vunnit och såg fram emot att få priset - som skulle vara några cdskivor, en turneaffisch och en tygkasse - skulle komma med posten och igår när vi kom hem låg det äntligen en avi eller ja rättare sagt två avier i brevlådan och självklart så var jag helt enkelt bara tvungen att ta en extratur in till Rombo för att nyfiket hämta ut paketet
I bilen på vägen hem tänkte jag att det förmodligen var två kanske tre cd skivor så jag blev verkligen glatt överraskad när jag öppnade paketet och hittade inte mindre än sju ( otroligt snyggt ) signerade cdskivor och det allra bästa var att jag bara hade två av dom sen tidigare - detta trots att jag varit ett inbitet fan sen 1979 men de senaste åren har det mest blivit radio-spotify-Youtube lyssnade för min del och lite extra glad blev jag över att "Höga kusten" cdn var med  bland vinsterna eftersom det är en platta som inte blivit införskaffad trots att jag funderat på det ett flertal gånger
Den signerade turneaffischen ska ramas in och trots att maken nog inte är så förtjust i det så ska jag nog hitta en lämplig ålats för den här i huset
 
 
 
Kort sagt, det kändes riktigt varmt o skönt i mitt lilla Tomas Ledin hjärta och nu ska jag nog roa mig med att lyssna lite extra på skivorna så jag är riktigt redo den 21 augusti då det är dags att se honom på Gröna Lund
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer: