måndag 24 augusti 2015

Skillnaden mellan män & kvinnor...

... är priset på deras leksaker


I alla fall i den här familjen
Maken drömmer om en Jaguar XE och själv drömmer jag om en ny rockard till Prinsessan
Det man kan säga om våra drömmar är att dom är lika på det viset att bådas drömmar har hjul och att dom drivs av hästkrafter men någonstans där tar likheterna också slut och skillnaderna börjar uppenbarar sig och det är väl kanske även just där någonstans som priset på "leksaken" kommer in
Makens leksak kostar i runda slängar någonstans runt 350.000:- medans min lilla leksak håller sig till mer jordnära runt 10.000:- och än så länge är det rättvist på det sättet att det är just en dröm för oss båda två och drömmar behöver man för att krydda vardagen lite och sen ligger det ju en viss tjusning i att se vem av oss som får sin dröm uppfylld först och beträffande just den lilla detaljen har jag en svag aning om att det inte kommer att vara priset som är den avgörande faktorn...





Rockard DO Träning mini *NY*! - dotrmini


Bilderna är lånade från Jaguar & Driveouts hemsidor





1 kommentar:

  1. Känner igen det där, min köpte en båt som han skulle fiska med alldeles själv mm mm. Inte en ända gång har han åkt ut själv! jag ska alltid vara med (Visst ibland är det mysigt men man behöver vara ensam och göra något).
    Den båten kostar mer i månaden än min häst! Men ändå får jag inte åka på kurs två gånger om året vilket kostar ca 3000 i runda slängar.... Det är ett orättvist beslut av honom och jag är för jäkla mesig!
    Men kostnadsskillnaderna är väldigt långt ifrån varandra, sedan har jag mycket mer roligare med min hobby än han eftersom båten är på land just nu....hans plan är att ta sig till havet i höst men jag vet hur det slutar ändå....
    Ha det gött

    SvaraRadera