söndag 6 maj 2018

Mental...

... dikeskörning

Stallet, promenad & studier stod på dagens agenda
De två första gick över förväntan 
Sen var det det där med studierna
Tvärstopp!
Hjärnan går på högvarv men inte är det Pedagogiskt ledarskap jag tänker på utan istället fladdrar en massa andra tankar omkring och snurrar in sig i tankebanor som bara leder neråt
Jag försöker verkligen hålla tankarna i schack
Jag försöker fokusera på det som är bra
jag försöker se det som sägs och det som görs
Men....




...  jag ser också alla små tecken, tecken som förmodligen bara är hjärnspöken men som triggar igång mina tankar och spär på magkänslan och oron
Den där magkänslan som alltför många gånger visat sig stämma
Alla dessa om och men
alla obesvarade frågor
Jag vill inte behöva få en klump i magen varje gång telefonen visar att det kommit ett sms
jag vill bara få lite lugn och ro,
bli lämnad ifred
Allt jag vill är att få känna mig trygg, känna att jag vågar landa
Känna att jag vågar vara glad




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar