söndag 7 april 2019

Dagen efter...

… kvällen före

Tjejmiddag igår och det första som mötte mig när jag kom upp i morse var en överfylld diskbänk och under tiden jag fyllde diskmaskinen med disk funderade jag på hur otroligt skönt det skulle vara om man var typ megarik och hade anställda eller varför inte om man vore drottning med ett eget hov och bara kunde säga

- Jag ska ha middag på lördag, se till att det är städat, fixa en meny, handla, duka, fixa maten och servera!!!
Och själv kunde man under tiden bara chilla och göra det man hade lust med, sova länge, ta en lång dusch, välja outfit med omsorg och kanske att man till och med kunde ha en egen stylist som fixade smink och hår och lagom till gästerna kom skulle man liksom stå där i dörren och bara le och säga välkommen 


Sen när middagen var över skulle man bara gå och lägga sig i förvissningen om att någon annan tog hand om disken och fixade iordning allt runt omkring och sen när man vaknade på morgonen skulle alla spår av gårdagen vara raderade och det skulle bara vara att kliva upp ur sängen och börja dagen med ett leende
Lyx, eller....


… när allt kommer omkring skulle det nog vara rätt tråkigt
För hur det än är,
hur tråkigt det än är ta hand om allt "praktiskt" runt omkring och den där lilla detaljen att jag är komplett värdelös på det där med planering och framförhållning så är det trots allt rätt roligt att planera och fixa inför en tjejmiddag eller vad det nu kan vara som väntar även om det den här gången var en komplett katastrof just på det planet eftersom vardagen har haft en tendens att rusa på i hundratjugo knyck den senaste tiden
Kalas förra söndagen, tjejmiddag igår och hur roligt och mysigt det än har varit så känner jag att det får räcka för ett tag
Nästa helg vill jag göra ingenting typ bara vara...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar