tisdag 9 april 2019

så var det det här....

… med återfödelse

Inte för att jag tror att det existerar men OM det gör det ja då skulle jag vilja återfödas till någon som är allt det där jag INTE är i det här livet
Jag skulle vilja återfödas till en fullblodsegoist,
en sån där person som bara tänker på sig själv
En som respektlöst går över lik för att få det den vill ha och med ett oskyldigt leende på läpparna slår ifrån sig sitt eget ansvar 
En som inte bryr sig om ifall hen tar något som redan är någon annans
En som sätter sig själv i första rummet
En som helt enkelt skiter i andra människor och deras känslor
Kort sagt precis en sån människa som jag i det här livet så totalt föraktar
För hur det än är så är det just dessa människor som alltid drar längsta strået,
det är just dessa människor som alltid får beundran och alltid försvaras in i det sista eftersom dessa personer är så totalt felfria och perfekta

För vem bryr sig egentligen om någon som alltid är snäll,
någon som alltid finns där 
Någon som alltid sätter andra i första rummet,
någon som aldrig skulle kunna tänka sig att såra någon bara för att ta det man vill ha
Snälla personer behöver man inte visa respekt, 
dom bara finns där och tar emot skit,
finner sig i att alltid vara den som det trampas på,
som aldrig försvaras eller får den respekt dom förtjänar

Om återfödelsen finns önskar jag att jag återföds som en riktigt elak person och jag vet precis vem jag skulle uppsöka och vad jag skulle göra med hen och kanske att jag först  då skulle få den respekt som jag aldrig får idag eftersom jag precis som alla andra snälla och omtänksamma människor tas för given och är någon som bara finns där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar