tisdag 9 april 2019

Jag bär...

… en sorg

Jag bär en sorg i mitt hjärta,
en sorg över insikten att jag aldrig kommer att få den respekt jag förtjänar
En sorg över att alltid mötas av försvaret,
förnekelsen
En sorg över att aldrig få känna att det är jag och det jag känner som är viktigt
En sorg över att ständigt vara en skuggfigur

Jag bär en sorg i mitt hjärta och jag vet inte riktigt vilken väg den kommer att ta
Ibland inbillar jag mig att den inte finns,
att det bara är en dum känsla men gång på gång fylls sorgen på

Jag bär på en sorg men också ett hopp om att någon gång slippa mötas av försvaret, 
att någon gång få känna att det är jag som sitter på piedestalen,
är den perfekta,
att det är jag som är den som försvaras till varje pris
att det är mina känslor som det tas hänsyn till
Att jag någon enda gång får känna att stödet, respekten finns för mig,
att det är jag som är viktig

Jag bär på en sorg i mitt hjärta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar