onsdag 24 april 2019

Någon...

… gång

Någon gång ska jag kanske lära mig att människor inte fungerar på samma sätt som jag gör
Någon gång ska jag kanske lära mig att de allra flesta är sig själva närmast
Någon gång ska jag kanske inse att folk tycker att det är superbra att andra människor vrider sig ut och in och alltid ser till att allt fungerar men själva alltid väljer den lättaste vägen
Någon gång ska jag kanske lära mig att folk älskar när andra tar "en för laget" men själva inte ens funderar på att göra det
Någon gång....


… men fram tills jag lärt mig det får jag nog jobba mer på att inte låta den negativa energin ta överhanden när besvikelsen slår till
Jag ska bli ännu bättre på att verkligen se de människor som faktiskt finns där och tar "en för laget",
de som verkligen sprider positiv energi och ser till andra än sig själva
Jag ska fortsätta att "ta en för laget" men kanske minimera mitt "lag" en aning
Någon gång...



… men inte idag
I dag tänker jag bara andas,
förlita mig på att allt löser sig till det bästa även om förutsättningarna förändrats




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar