fredag 24 april 2015

Så var det...

... det där med facket
 
 
Rätt ofta hör man "Varför ska man vara med i facket, dom gör ju ändå ingenting..." "Jag har aldrig fått hjälp av facket" osv och även jag har väl någon gång funderat över mitt medlemskap i facket och det blir nog lätt att man funderar i de banorna när allt bara flyter på och fungerar som det ska på arbetsplatsen 
Man behöver inte heller ha läst en högskolekurs i ämnet för att förstå att villkoren på arbetsplatsen förmodligen hade sett helt annorlunda ut idag om inte facket funnits där och kämpat för bättre villkor
 
 


De senaste dagarna har jag funderat lite och bestämde mig slutligen för att ringa facket och "kolla läget" lite i ett par frågor och det blev ett väldigt intressant samtal som dessutom bekräftade min magkänsla och mina tankar om rätt och fel i dessa frågor
Ibland är det nog inte så dumt att bestämma sig för att ta reda på vad som gäller och inte bara köpa den serverade "sanningen" rakt av
I dag är jag lite glad och tacksam över att jag är medlem i facket, även om jag inte direkt behövde deras hjälp just idag - mer än  att få svar på de frågor och funderingar som snurrat lite -  så vet jag att dom finns där om/när det behövs...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar