måndag 20 april 2015

Så var...

... den här helgen över
 
 
Jobbhelg och jag skulle kunna skriva ett lång gnälligt inlägg om att få en planering i handen som spruckit redan innan man ens hunnit läsa igenom den och den frustration och stress som fullkomligt bubblar inombords över bristen på förutsättningar för att göra ett bra arbete
För mig är och förblir det en gåta hur jag förväntas att under tre och en halvtimmes arbetstid utföra sammanlagt tre timmars jobb hemma hos sex olika kunder, ha en förberedelsetid på 15 minuter då jag bla ska plocka fram nycklar samt kolla om det rapporterats något nytt om kunden, förflytta mig mellan kunderna som givetvis bor spritt i samhället samt sen även ta mig tillbaka till lokalen, lämna nycklar, godkänna rapporter, rapportera ev händelser och som extra grädde på moset så hade det redan hunnit gå femton minuter av arbetstiden innan vi fick arbetsuppgifter för dagen
Hur gärna jag än vill och hur mycket jag vrider mig ut och in så kvarstår faktum - jag kan varken trolla eller flyga så det hela känns som - Mission impossible
 
 
 
 
 
Nåja, istället för att låta det negativa ta över så koncentrerar vi oss på det positiva
Trots "jobbhelg" och denna bedövande både kroppsliga och mentala trötthet som slår till lite då och då under dygnet så har det varit en mysig helg
I går tog vi en tur till IKEA i Uppsala, anledningen till den utflykten var att vi skulle införskaffa ett nytt täcke och en ny kudde inför Christinas besök nu i maj men som vanligt när man är på IKEA så slank det med lite annat smått och gott
Vi hann även med ett besök på Biltema, införskaffa ett par gympaskor till Linn samt middag på Golden China och sen avslutade vi kvällen med familjemys framför tv:n och veckans avsnitt av Nashville
 
 


I dag blev det tre timmar i stallet och efter att ha pumpat däcken och fixat lite var det dags för Prinsessans andra tur med vagnen och till Linns stora lycka fick hon vara kusk
Prinsessan skötte sig alldeles utmärkt och det riktigt syns på henne att hon tycker att det där med att dra vagn är riktigt roligt
Nu ska vi "bara" fixa lite på vagnen samt införskaffa en ny sele så är vi laddade för nya äventyr tillsammans
Innan vi lämnade stallet hann Linn även med en liten sväng ut i skogen på Monia
 
 
 
 
 
Kvällen avslutade vi med en cykeltur till grusgropen där Linn och Picasso lekte av sig all överskottsenergi och lite till medans Julia och jag mest ruskade på huvudet åt deras framfart
Till slut tappade jag räkningen på hur många gånger Picasso sprang uppför de branta backarna men med tanke på att hon i stort sett sovit ända sen vi kom hem så förmodar jag att hon blev ordentligt trött av det motionspasset
 
 
 
 
Positivt och negativt, livet är en balansgång och det är man själv som väljer vilken energi man låter sig påverkas av och även om det just nu av ett flertal anledningar är lite svårt att helt släppa den negativa känslan och gnället så gör jag allt jag kan för att låta de positiva tankarna styra och när jag kommer att tänka tillbaka på den här helgen så kommer det att vara Linns lyckliga leende när hon satt i vagnen bakom Prinsessan som jag bär med mig

 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Det är dags att lära sig att klona sig! Jag känner de kraven komma klivande med stormsteg även på min arbetsplats. Jag ska på något sätt lyckas erbjuda två-tre elever muntligt prov samtidigt som resten av gruppen gör sitt prov skriftligt.
    Jag förstår din frustration. Det finns ju inga förutsättningar alls för dig att känna att du gör ett tillfredsställande jobb. Usch och fy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... att "le & vinka" håller ju inte i längden :-(

      Radera