söndag 8 april 2018

Nej...

... jag trodde inte att det skulle bli lätt

Nej jag trodde aldrig att det skulle vara att bara förlåta, dra ett streck över det som hänt och gå vidare
Det finns dagar då jag inte tänker på det som hände en enda gång, 
dagar då allt känns "som förr" men ändå bättre på något underligt vis
Men sen kommer det dagar, dagar som idag då jag blir påmind om det som hänt och den känslan liksom tränger sig in i kroppen och lever med mig under resten av dagen och blir till en  ständig påminnelse om alla de tillfällen då jag lät mig luras,
alla de tillfällen då min snällhet och min naiva tro på oss och vår kärlek blev utnyttjad och trampad på
Alla dom där tillfällena då min magkänsla sa mig något men jag lät mig övertygas om att magkänslan var fel att jag bara inbillade mig
Det är när den känslan av svek och ilska sköljer över mig och väcker en massa frågor som obesvarade blir hängande i luften mellan oss, får sitt fäste och skapar en smärta i hjärtat som blir så fysiskt påtaglig på ett sätt som jag aldrig någonsin känt förut
- det är då som jag för en kort stund kan stanna upp och undra om jag valde rätt när jag valde att tro på vår kärlek och förlåta





Nej, jag trodde aldrig att det skulle bli enkelt men jag var inte heller beredd på att det skulle göra så ont som det trots allt gör vissa dagar
Men som tur är så är dom dåliga dagarna numera betydligt färre än dom bra dagarna,
det gör fortfarande lika ont men smärtan blir lite mer lätthanterlig för varje gång den slår till
Det sägs ju att kärleken övervinner allt och jag måste ju våga tro att kärleken långsamt ska läka alla sår och stilla smärtan,
att kärleken ska övervinna känslan av svek och ilska
Även om jag idag har en dålig dag då alla minnen sköljer över mig som vågor utan slut så vet jag någonstans innerst inne att jag kommer att ta mig igenom det här
Det gör ont och kanske är det så att kärleken ibland måste göra lite ont för att vi riktigt ska sätta värden på den och hur det än är
- I morgon är en annan dag och den blir vad vi väljer att göra den till
Jag kan låta känslan av smärta och svek ta över min dag eller så kan jag hjälpa kärleken att få sitt tag om dagen
- så enkelt och ändå så svårt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar