lördag 18 augusti 2018

Man ska...

… inte jämföra

I dag hängde jag med på min cykel när Linn red Juni
Under turen mötte vi en man som var ute och sprang,
det såg så sjukt lätt ut när han kom springandes
Han liksom flöt fram längs vägen som en gasell och benen liksom svävade sig fram
När vi kom hem efter rid/cykelturen svidade jag om till träningskläder och snörade på mig joggingskorna och gav mig ut med Picasso på en löprunda...




… mitt under rundan slog mig tanken att om jag skulle möta någon så skulle vederbörande med all säkerhet inte se en gasselliknande varelse som flöt fram längs vägen med långa steg
Nej den stackaren hade förmodligen sett något som såg ut som en pingvin som i slowmotion vaggande rörde sig framåt med klumpfötter
Jag kunde inte låta bli att småfnissa för mig själv och samtidigt undra om jag någonsin kommer att komma ifrån den där känslan av att springa i sirap och där varje steg känns som en blytyngd under fötterna
Men man ska inte jämföra och hur det än är så är varje joggingrunda jag tar mig ut på en vinst i sig och något som bara för två år sedan hade varit en omöjlighet för mig att genomföra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar