söndag 5 augusti 2018

En ...

… ovanlig känsla

Klockan har precis passerat midnatt och med andra ord har semesterns sista dygn just startat och för första gången någonsin känner jag ingen panik eller ångest över just det faktum att semestern i princip är över för den här gången
Nej det är faktiskt snarare tvärtom, jag känner mig laddad till max och även om det har varit helt underbart och välbehövligt med semester så längtar jag efter alla härliga barn och mina underbara arbetskamrater och det känns superkul att få möta hösten tillsammans med dom



För mig är det som sagt en ny och ovanlig känsla att längta till jobbet, att känna glädje över att vara tillbaka på jobbet efter semestern och den känslan gör mig glad
Ibland kan jag både undra över varför och även känna en liten sorg över att jag väntade så länge med att göra en förändring men samtidigt så kanske det är så att jag behövde den där tiden på mig för att det skulle bli så bra när jag väl tog klivet
För hur det än är, ibland behöver vi tid på oss för att samla på oss erfarenheter, kraft och mod för att det ska bli rätt när vi väl går vidare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar