torsdag 16 januari 2020

När livet...

… levererar

Vilken rivstart på veckan

* Måndag - hardcore pass efter jobbat

* Tisdag - Mi Fiesta efter jobbet

* Onsdag - Date med min bonus Lilleman efter jobbet

* Torsdag - En HELdag utomhus på jobbet med lek, korvgrillning, promenad och hela kitet, vi var ute HELA dagen och tankade frisk luft förutom de få minutrar  när vi bytte blöjor på barnen och efter jobbet var det direkt till veckans andra Hardcorepass

* Fredag - den ligger ännu som ett oskrivet blad

Kroppen vrålar av trötthet och mina muskler kräver semester efter dagens pass, ett pass där jag utmanade mig lite extra genom att ta lite tyngre vikter, när kroppen skrek 
- Lägg ner!!!
Ja då orkade jag en eller två upprepningar till
När jag stod i plankan och kroppen skrek
- Sluta!!!
Ja då pressade jag ytterligare några sekunder
När vi körde höga knän, det var 15 sekunder kvar och syrebristen bara vrålade
- Klart slut!!!
Ja då ökade jag takten lite och höll ut
 Det är så sjukt galet hur roligt och så otroligt energipåfyllande det är att träna
Jag som alltid dragit mig för att träna i grupp har upptäckt att det är precis vad jag behöver för att inte ge upp och kasta in handduken så fort det tar emot



Jag har bestämt mig för att from nu ska det tankas härlig energi och att livet ska fyllas med "må bra upplevelser" och vad mår man bättre av än kärlek?
Och det är där mina onsdagar med Lilleman kommer in
Det är underbart att få spendera ett par timmar varje onsdag tillsammans med denna lilla krabat som ger så mycket energi och kärlek 
Att bara få var "här & nu", sitta och fika, upptäcka stan tillsammans och ha såna där härliga samtal som man bara kan ha med en snart tre år gammal liten människa
Att trots att jag är drygt femtio år äldre få bli utvald att vara någons bästa kompis är stort och något som verkligen värmer mitt hjärta
Lilleman och jag har upplevt så mycket tillsammans och lärt oss så mycket av varandra och jag är så otroligt tacksam och glad över att vi två får fortsätta att finnas i varandras liv



Ja, även om året bara är sexton dagar gammal så känns det verkligen som om 2020 redan har levererat långt över förväntan och jag väntar med spänning på vad 2020 ska leverera härnäst 


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar