måndag 10 december 2012

Fin start...

 
... på veckan
 
 
Eller kanske inte, Linn underhöll oss i natt med sin härliga skrällhosta,  plus att hon flertalet gånger under söndagen upprepade att hon inte mådde bra så jag blev ju inte särskilt förvånad när jag väckte henne i morse och möttes av en hes o skrovlig Linn som inte alls ville vakna och vara med på noterna
Det funkade inte ens att locka med paketkalendern
- hon ville fortsätta att sova
Eftersom CurlingEM dragit igång och Paul har x antal sändningar på div olika tider på dygnet så har  jag vetat länge att den här veckan är det jag som vabbar och tar huvudansvaret härhemma
Vad göra ?
Det självklara valet hade ju givetvis varit att helt enkelt stanna hemma och gilla läget men mitt samvete och ( hör o häpna ) arbetsmoral fick det att knyta sig i magen eftersom jag vet hur nedrans tight och eländigt det är på jobbet just nu
Så vad göra ?
Tja, kvart över sex slängde jag iväg ett sms till N för att kolla om hon var vaken vilket hon givetvis var och efter en snabb överläggning så bestämde vi att jag skulle peta i Linn lite frukost och sen komma in och jobba ett par timmar för att underlätta iallafall lite
 
 
 
 
Linn fick packa en liten väska med lite prylar, jag fixade snabbt till en frukost, stoppade ner lite frukt i en påse och sen gav vi oss iväg till jobbet
En kvart senare än vanligt gled jag in på jobbet och när morgonplaneringen var över och alla traskat iväg ut till kunderna började jag glatt jobba med kvällsplaneringen medans Linn som numera känner sig rätt hemma på mitt jobb roades sig med att leka lite med den medhavda Barbiedockan, ligga på sängen i vilorummet, sträcka ut sig på soffan i matsalen varvat med lite dataspelande
Det var ju tänkt att vi bara skulle in till jobbet ett par timmar men hipphapp hade klockan ramlat iväg mot tvåsnåret och det var verkligen hög tid att leta oss hemåt
 
 


Innan vi åkte hem var vi ju tvugna att förse oss med lite lunch på Rimbobiten och sen snabbt in på Björks Lek & Hobby för att köpa en "muta" "lön" eller vad man nu ska kalla det
Jag förundras över Linns tålamod och att hon är så otroligt följsam, snäll och lätt att ha att göra med
Jag menar, sjuk trött och som grädde på moset tillbringa  drygt sex timmar på mammas jobb utan minsta lilla gnäll
Klart som sjutton att hon var värd TopModel pennorna som hon suktat så länge efter
Väl hemma var det soffan och filmtittande som gällde för hela slanten
Just nu ligger pluttan och snörvlar o hostar och jag känner bara
- varför just den här veckan ?
Nu håller jag alla tummar och tår för att hon som genom ett under ska vakna pigg och utvilad i morgon och redo att kasta sig iväg till fritids och skolan så att jag utan alltför risigt samvete kan åka till jobbet och ( förhoppningsvis) göra lite nytta
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar