torsdag 18 juni 2015

Bara för...

... en dag
 
 
 
 
Då och då dyker det i FB flödet upp texter med liknade budskap som det här ovan
Oftast scrollar jag förbi dessa utan att vare sig läsa speciellt noga eller fundera vidare men just i dag - eller i natt om vi ska vara petiga - så stannade jag upp och när jag läst hela texten var den första personen jag kom att tänka på min sommarpappa Gunnar och jag insåg hur oerhört mycket jag saknade honom och att jag just här och nu verkligen skulle behöva få låna honom om så bara för en lite kort stund
 
Att få sitta där bredvid honom på pianopallen och känna den svaga doften av piprök och höra honom spela och sjunga "Drömmen om Elin"
Att få gå bredvid honom bort mot garaget och hålla honom i ena handen och i den andra handen bära den stora nyckeln och längs vägen dit småprata om allt och ingenting
Att få vara tillsammans med honom på jobbet och hjälpa honom att bära ut den lilla flaggan som han skulle vifta med när det var dags för kvällståget att lämna perrongen
Att få sitta med honom på verandan vid sommarstugan och höra honom berätta om sin uppväxt
Att få uppleva den där underbara känslan av villkorslös kärlek och att någon verkligen ser dig, någon som lyssnar på dig och får dig att känna dig som den allra viktigaste personen i världen
Att få en kram och för att få höra honom säga att allt ordnar sig, att jag inte behöver oroa mig utan allt kommer att bli bra...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar