torsdag 11 juni 2015

Jag känner mig som...

... en sån där vippleksak
 
 
När Joakim var liten hade han en "vipp" clown dvs en sån där leksak som har en rundad botten och hur mycket man än petar och knuffar på den så lyckas den alltid räta upp sig igen...
 
 
 
 
 
... och precis så känner jag mig just nu
Ibland är det som om jag får en liten fingerknäpp och vinglar till lite men jag  reser mig snabbt igen bara för att lite senare mötas av en lite kraftigare putt som får mig att gunga fram och tillbaka lite men ändå hyfsat snabbt återfå balansen igen och lite då och då kommer rena käftsmällar som får gumman att tappa fotfästet och både slå bakhuvudet och näsan i marken och samtidigt ta och snurra runt några varv innan lugnet återfinner sig i väntan på nästa touch
Kort sagt, världen är lite i gungning just nu men jag försöket tänka positivt eller snarare jag försöker att inte tänka alls och bara vänta och se...
 
 


2 kommentarer:

  1. Det var en bra beskrivning på hur det känns ibland. Jag hoppas det slutar vara gungigt snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog att vara lite svajigt sådär en två-tre veckor till...

      Radera