onsdag 9 mars 2016

Man behöver inte...



... älska alla

Nej, man behöver inte ens tycka om alla andra människor
Men det hör till god ton att behandla varandra med respekt
Är det något jag har väldigt svårt för så är det respektlösa människor i allmänhet och dryga människor i synnerhet
Jag har även svårt att förstå folk som vill påskina att dom minsann gjort allt dom har kunnat och lite till för att vara så tillmötesgående det bara går när dom i själva verket helt enkelt bara följt de lagar och regler som gäller trots att dom i själva verket helst hade valt en annan lösning som hade passat dom betydligt bättre men tyvärr pinsamt nog fick en liten tillrättavisning

Så, nej man varken kan eller behöver älska alla och som sagt man behöve inte ens tycka om alla och just nu finns det en person som platsar in i facken "Tycker inte om" och "Älskar inte" men hur förbenat svårt det än är så försöker jag inte visa vad jag tänker och känner om personen ifråga 
 Jag försöker respektera hen och för att få lite förståelse för situationen vi hamnat i så försöker jag att se saken ur hens synvinkel
Men hur jag än vrider och vänder på det hela så stupar det alltid på det där med respekten
Om man respekterar någon så behandlar man inte den personen som om hon vore dum i huvudet och inget förstod utan man kör med raka rör istället för att köra "fulspel" 
Även om min hjärna just nu befinner sig i någon sorts dvala och inte kopplar lika snabbt som vanligt så är jag inte dummare än att jag kan genomskåda det som sägs och att hen inte vill något hellre än att jag bara försvinner *poff* och inte längre är hens problem längre och tänk så mycket rakare och ärligare vår kommunikation skulle kunna bli om hen bara visade den lilla respekten gentemot mig och skippade skitsnacket ...




... men det kommer aldrig att hända
Istället biter jag ihop, funderar, känner stressen ,längtar efter något annat och känner allt annat än motivation och lust
För jag vet ju innerst inne att det spelar ingen roll hur mycket jag än anstränger mig, hen har redan bestämt sig för att vare sig tycka om mig, respektera mig eller ge mig en ärlig chans

1 kommentar:

  1. Åh så ledsamt att läsa. Är det på kollegial nivå eller är det chefsnivå? Låter som att det skulle behöva rensas lite luft för att få in positiv energi. Kram

    SvaraRadera