fredag 4 mars 2016

Välkommen tillbaka...

... del två

Det finns många sätt att säga välkommen tillbaka på

- Hej, vad roligt att du är tillbaka
- Hej, det var länge sen. Kul att ses
- Välkommen, jag har saknat dig
- Ååååå vad roligt att se dig
- Välkommen, lycka till nu och hoppas att det går bra

Eller så kan man ju välja det lite mindre välkomnande 

- Jaha, fick du inte vara sjukskriven längre ?

Vi har alla olika sätt att se på saker och ting och hur vi väljer att uttrycka oss men jag vet ju vilka sätt jag föredrog att mötas av när jag klev in på jobbet igår morse för att börja vägen tillbaka till jobbet igen efter lite mer än sex månaders sjukskrivning och jag väljer att med ett leende konstatera att på något sätt kändes det som om tiden stått stilla och att somliga  och somligt inte förändrats ett dugg under tiden jag har varit borta...



2 kommentarer:

  1. Men fy vilken kommentar. Så säger man väl inte? Har man inget gott att säga kan man väl hålla tyst bara.

    Jag börjar jobba så smått igen på måndag efter att ha varit sjukskriven sen sista veckan i november.

    Önskar dig lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland borde folk vara tysta. Lycka till på måndag :-)

      Radera