lördag 17 mars 2018

Mellan...

... två kurser

Nu har jag klarat av kurserna Människors miljöer och Kommunikation och trots att förutsättningarna inte varit de allra bästa och att jag pga av allt som hänt härhemma inte riktigt hittade motivationen och kunnat uppbringa vare sig den tid eller energi jag hade velat så lyckades jag till slut ro båda kurserna i land på allra bästa sätt
Ja betygsmässigt hade jag inte kunnat gjort det bättre eftersom jag på något mirakulöst vis lyckades få slutbetyget A i båda kurserna
Fråga mig inte hur det gick till, förmodligen för att jag lyckades "ordbajsa" tillräckligt bra både på skrivningarna och de inlämnade uppgifterna trots att jag hela tiden kände att jag inte hade gjort mitt bästa och tog båda skrivningarna mer eller mindre på "uppstuds"
Egentligen vet jag inte vad jag är gladast över
- betygen eller de fina omdömena jag fick från båda lärarna men det värmde min lite sargade självkänsla en hel del att framför allt läsa bådas beröm för min goda analyseringsförmåga och lyhördhet inför barns olika behov men framför allt var det kul att få så otroligt fin feedback för min förmåga att kunna uttrycka mig i skrift 
"Du har  ett mycket  bra språk och ett väldigt fint flyt i din text och lyckas verkligen fånga min uppmärksamhet och intresse för dina tankar och åsikter.
Av den ena läraren fick jag dessutom ett extra litet meddelande där hon tackade för min otroligt engagerande text och att hon blivit riktigt rörd när hon läste den eftersom den varit så levande och känslofylld...


På måndag startar kurserna "Lärande och utveckling" och "Pedagogiskt ledarskap" och jag är taggad till max
Ja jag är så taggade att jag redan igår trotsade febern började läsa i den ena boken och spänt väntar på att kursupplägget ska dyka upp i lärplattformen så jag kan sätta igång med första veckans uppgift och den här gången hoppas jag att den här härliga energin kommer att hålla i sig och att jag ska kunna ta mig an studierna på det sätt jag verkligen vill utan störningsmoment i vardagen som suger energi och upptar tankarna
Kort sagt, jag hoppas att den positiva känslan som så sakteliga börjat smyga sig in i vardagen igen fortsätter att sprida sin värme och energi 
Jag känner att jag är värd det på något sätt. jag känner att jag har haft motvind tillräckligt länge nu
Nu är det dags för mig att få sitta ner och bara glida med ett tag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar