lördag 3 mars 2018

Det är så mycket...

...  jag borde ha lärt mig

Det är så mycket jag borde ha lärt mig under den här tiden
som att inte ställa frågor jag inte vill ha svar på
Som att tystnaden, svaret jag kan se i dina ögon gör minst lika ont  som ett uttalat ord jag absolut inte vill höra 
Som att människor behandlar en precis på det sätt man tillåter dom att göra
som att inte ta någonting för givet
Som att lyssna på magkänslan
Som att inte blunda för alla uppenbara tecken på att något är fel

Men det enda jag har lärt mig är att det gör fruktansvärt ont att bli bortvald
Att det gör ont att älska utan att bli älskad tillbaka
Att det gör ont att vara den som kämpar
Att det gör ont att inte längre vara den som får din kärlek och omtanke
Att det gör ont att inte längre bli sedd

Det är så mycket jag borde ha lärt mig under den här tiden men det enda jag egentligen har lärt mig är att känslan och insikten av att inte längre vara din gör så ont att jag stundtals på fullaste allvar tror att hjärtat brustit och gått i tusen bitar och aldrig någonsin kommer att bli helt igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar