söndag 14 oktober 2018

För dom som...

… älskar

Ett oväntat möte och ett samtal som mynnade ut i The story of my life 
Ett samtal som skedde på ett naket o öppet sätt som jag aldrig tidigare och då menar jag aldrig har pratat med någon på
 Jag pratade om tankar och känslor på ett sätt jag knappt vidrört tyst för mig själv

- Du borde skriva en bok...

- Jag har min blogg...

Nyss fick jag ett meddelande 
Ett meddelande så fyllt med kärlek att tiden liksom stannade till en stund och samtidigt sjöng Ulf Lundell "För dom som älskar är det aldrig för sent..." i mina lurar 
och precis så är det
 - Om kärleken finns är det aldrig för sent 
 Jag älskar mina barn, barnbarn, min man, 
min släkt o mina vänner, jag älskar livet 
och jag har t.o.m börjat tycka om mig själv 

Till dig som har orkat läsa så här långt vill jag bara säga
 - Ge aldrig upp, tvivla aldrig på dig själv,
fortsätt att kämpa
 Och du,  om det är så att du inte orkar kriga ensam längre, våga be om hjälp
 För dom som älskar är det aldrig för sent...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar