fredag 19 oktober 2018

Karma kanske...

… finns trots allt

Kanske är det så att karma faktiskt existerar även om det oftast är svårt att se det
I dag var jag med Linn till vårdcentralen,
hon hade turen att få träffa min läkare A
Linn blev noggrant undersökt och efter att A konstaterat att Linn hade dubbelsidig öroninflammation och att förklaringen till att hon varit förkyld så länge och att det gått så upp & ner och fram & tillbaka  troligen ligger i att hon har drabbats av ett flera olika virus efter varandra
Lite skämtsamt sa jag

- Ja det är väl jag som drar med mig alla baciller med hem från jobbet

- Ja just det ja, du bytte ju jobb... och du, jag var tvungen att titta två gånger när ni kom in. 
Jag kände knappt igen dig, du ser så oförskämt frisk ut... 

Ja så är det nog, A har ju varit med på så gott som hela resan under de två senaste åren
A har varit med och sett förändringarna,
hur jag gått från det djupaste svarta där kroppen varit nere på botten både fysiskt och psykiskt  till att jag numera har fått tillbaka mitt liv



När jag sen hade lämnat av Linn hemma och satt i bilen på väg in till jobbet slog mig tanken att det finns en person som har en stor del till att jag befinner mig där jag är just nu
Det finns en person som trots att jag hade noll erfarenhet och utbildning trodde på mig och gav mig chansen att förverkliga den dröm som jag burit på under så många år
En person som speciellt under det senaste halvåret funnits där och stöttat, peppat och framför allt trott på mig och därmed även fått mig att både tro på mig själv och även  känna att jag klarar av jobbet och faktiskt även stundtals kan  känna att jag gör det riktigt bra
2018 har varit ett grymt tufft år på många olika sätt men en av dom sakerna som fått mig att orka kämpa, som fått mig att växa och känna att jag har ett värde är just jobbet
Jag har lärt mig så otroligt mycket under det här året
Jag har lärt mig att jag kan och klarar av så otroligt mycket mer än jag någonsin trodde om mig själv 
och det underbara är att jag fortfarande lär mig något nytt varje dag och återigen kommer den personen in i bilden
Hon finns där och inspirerar, delar med sig, peppar och får mig att behålla nyfikenheten och glöden




Tack vare att just den här personen trodde på mig och gav mig chansen så har jag nu ett jobb som jag stortrivs med
Ett jobb där jag varje dag möts av så mycket kärlek och härlig energi
Jag har turen att ha ett jobb som sätter guldkant på min vardag  och där i bilen blev det så uppenbart att om inte den här personen gett mig chansen att prova på det här jobbet hade jag förmodligen inte inte varit den jag är idag
Så där i bilen bestämde jag mig för att med en liten blomma och ett litet kort visa att jag är glad över att jag fick chansen, att jag är tacksam över hon trodde på mig då och fortfarande tror på mig och att jag kanske med en liten blomma förhoppningsvis skulle sätta en liten guldkant på den här personens fredag
Jag tror och hoppas att jag lyckades med det...




… och det är här karma smyger sig in i min fredag
Ett par timmar senare mötte jag upp Paul efter jobbet,
en Paul som varit i Finland och som hade en liten present med sig till mig
- En Tupla double liquorice
Den som känner mig vet att jag älskar choklad & lakrits och att just Tupla tillhör mina favoriter så det här var 48gr ren och skär kärlek
Jag skrev ju ett antikarma inlägg för ett par dagar sedan och kanske kände karma att det var dags att lite försiktigt börja övertyga mig om dess existens
Nåja, karma eller ej, att visa någon uppskattning är aldrig fel vare sig det sker genom lite blommor, en bit choklad eller kanske något så enkelt som ett leende eller en kram
Jag tror att livet blir så mycket trevligare om vi sprider lite mer kärlek och omtanke omkring oss och om vi blir lite, lite bättre på att tala om vad människor betyder för oss och inte bara tar för givet att dom förstår det utan att vi säger något  
,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar