onsdag 22 december 2010

Blandade känslor...

... efter dagens besök i stallet

Redan när vi svängde in på stallplanen kändes det att något var "fel"
Betydligt fler bilar utanför stallet än i normala fall, vetrinärens bil stod där och på väg in i stallet såg vi blodspår i snön

I vanliga fall är stallet oftast tomt på fm men nu stod det hästar i alla boxar och den första jag fick syn på var Prinsessan som stod i en box
Hälsade lite på henne o kelade en stund innan jag gick fram till en av tjejerna som höll på att vattna o pyssla om de andra hästarna, jag hälsade och frågade samtidigt om hästarna stod inne för att det var så kallt dvs -27 grader
- Oj, ni har inte hört...



Det är fruktansvärt det som hänt, en av ridskolans hästar krockade med en bil, ett flertal är skadade och ännu är inte alla upphittade/infångade
Jag har en stor klump i magen, olustkänsla och mina tankar går givetvis till de hästägare som blivit värst drabbade , det känns konstigt att mitt i deras stora sorg känna en lättnad över att Prinsessan klarade sig oskadd från äventyret

Det är många känslor o tankar som snurrar runt i mitt huvud just nu...
Det känns så orättvist
- varför?`


2 kommentarer:

  1. fy vad läskigt, tur att inte fler vart skadade.
    önskar er alla en riktigt god jul. **kram**

    SvaraRadera
  2. Med facit i handen så är man glad över att det inte blev fler hästar eller människor skadade.
    Hoppas att ni får en riktigt mysig jul *kram*

    SvaraRadera